Saturday, December 4, 2010

Buaya!

0 comments



Kisah ini lucu, terpanggil untukku nukilkan dalam blogku pabila cerita ini ku kongsi bersama dengan En. Kaff dan Abang Zul

Ceritanya begini...
Aku telefon ke rumah..kerana ku terima SMS dari mummy.."mummy pasang beyond dah kat rumah", adik bongsu ku mengangkat call..
belum sempat ku memebri salam..adikku sudah terus bertubi-tubi dengan celotehnya.."Abang pulanglah rumah, mummy pasang Astro
Beyond bang, terang nie..cantik TV kita, Tom and Jerry pun nampak lain nie~" haha, aku ketawa tak sudah-sudah...

Hari minggu ku pulang, kebetulan ku rasa masa ku begitu lapang hingga kurasakan aku mahu pulang...mummy dah sediakan makan
malam, kami makan bersama... selepas itu, kami menuju ke ruang tamu..haha, kali pertama ku melihat beyond tue...
aku hairan, "kenapa tak pun nampak, apa jua kelainannya?" selamba ku menanya...

mummy menjawab.."owh, memang la.. dia mesti ada tulis situ HD, baru lah nampak..." lalu ibuku alihkan siaran ke saluran yang
tertera spesifikasi HD...National Geo wild, tergamam ku lihat penguin itu seakan-akan terkeluar dari TV, "A'ah..betul la"
tanda ku terkesima...

beberapa minit kemudian, dari cerita penguin kepada cerita buaya..syiuk kami melihat kambing-kambing
(rasanya la sebab macam kambing kan) melintas sungai yang dipenuhi buaya... aku mengetahui bahawa mesti ada scene kambing tue
diterkam oleh buaya dan ternyata betul namun hilang semangatku bila mummy teriak.."Argh!!!!!, ku fikirkan buaya itu mau keluar.."

Aku terdiam...mahu saja ku ketawa masa tue...beyond owh beyond~


0 comments:

Post a Comment