Thursday, December 16, 2010

Konvensyen Pemimpin UiTM Kali Pertama...Sukses? atau...Ep 1

0 comments

Konvensyen yang ku ikuti ini seratus peratus tepat untuk menyokong andaianku: kontroversi mengenainya akan timbul...tapi sebelum itu, ku tidak ingin bercerita mengenai kontroversi itu, rasanya link ini akan membantu anda Harakah Daily kerana hal ini sudah pasti dalam tempoh siasatan.. ia diadakan di UiTM Shah Alam,seksyen 2.. seramai lebih kurang 500 orang hadir dalam konvensyen julung-julung kalinya diadakan..dikumpulkan seramai mungkin Pemimpin UiTM di setiap pelusuk negeri dengan berbagai jenis organisasi yang dikelolai oleh barisan MPP Shah Alam itu sendiri sebagai barisan teratas diikuti MPP(Majlis Perwakilan Pelajar setiap kampus JPK (Jawatankuasa Perwakilan Kolej),SMF, Presiden-Presiden Kelab dan yang sukarela untuk menyertai.

Mengenali Pemimpin-pemimpin lain dari Kampus lain memberi saya semangat yang kuat untuk bergelar pemimpin.

Betul.

Saya tidak kuat lagi, saya rasa penat..
tapi seperti kata Prof. Emeritus Khoo Kay Kim, "if your friend gives excuses, then shoot him, because it show how lazy your mind is"
Alasan dicipta untuk menidakkan sesuatu perkara...jadi ku tak ingin mencipta alasan, tapi mencipta penyelesaian, tapi "jika kamu tidak mampu, maka berterus terang agar kamu tidak berada dalam dilemma kepimpinan".

Saya juga suka kata-kata dari Timb. Presiden Perkasa, NGO yang betul-betul memperjuangkan nasib peribumi; Prof Madya Dr Asyraf Wajdi Dusuki, walaupun tajuk yang diberi kepada beliau ialah " hak-hak Melayu dan Bumiputera" namun dia tidak fokus kearah itu, tetapi lebih bercerita kepada konsep ADIL dalam semua perkara. dia membuka mata saya, Slot beliau adalah yang terbaik dalam konvensyen ini...antara penyuntik semangat saya dalam kata-kata beliau adalah "Universiti bukanlah kilang-kilang yang menghasilkan ROBOT BERNYAWA''

Benar kita datang kesini dengan tanggungjawab hakiki iaitu belajar, namun kita tidak boleh lepaskan peluang untuk merasa bagaimana merancang dan membuat keputusan; Antara kemahiran yang perlu diambil yakni bukan bersifat akademik tetapi lebih menjurus kepada soft skill yang perlu dalam dunia pekerjaan.

Cont.

(penulis kini sedang mengalami demam panas, batuk, selesma dan ulser), Ya Allah apa ini ujian MU? permudahkanlah ujian ku di hari-hari yang mendatang dan moga ku sentiasa berada dalam kalangan orang-orang yang mampu menyuntik semangatku untuk menjadi lebih baik.


0 comments:

Post a Comment