Saturday, December 4, 2010

Hello....Ayah~

0 comments
Gambar: anak buah si dia; Alya Adriana ketika berusia 10 bulan

Lucu, mungkin si dia marah jika ku masukkan cerita ini tapi bagiku... aku suka moment itu.... sedang aku memikirkan untuk menyambung cerita kisah benar tentang "Orang Ketiga", aku terima panggilan darinya... jarang sekali dia menelefon... sebab selalunya aku yang menelefon, dan bunyi tit tit tit....telefon itu ditekan-tekan... kenapa pula dia permainkan aku~

"Assalammualaikum..." ku cuba mulakan perbualan...
"heyyo...."
suara anak kecil kedengaran....
si dia terus mengambil telefon itu..."sorry, anak buah tekan tadi..tu la call masuk"
"owh...ya ka, tu la lucu juga, bab selalunya dear telefon"
anak buah nya menangis...terpaksa dia berikan telefon itu semula.."nah, cakap hello"
perkataan itu keluar dari mulutnya..."heyyo..."
ku sahut " hello" nada comel la...
dia sambut..."Ayah?"....

ku terdiam seribu bahasa... perasaanku bercampur baur...
kemudian ku dengar lagi butang telefon itu ditekan...tit tit tit..
fikiranku owh dia bermain dengan telefon itu..
kemudian disambung lagi...
"Ayah?"....

Dia kemudian berada di talian semula..
"hahaha..." ketawanya panjang...
"dia panggil dear, Ayah...."
"ok lah, dia nangis dah nie, nak telefon nie...letak dulu k"
"okay"...balasku
Assalamualaikum..
Waalaikumsalam...

nampak sangat ku perasan, tapi itulah kali pertama ku terkesan dengan gelaran itu; membuatkan aku berfikir akan hidupku, adakah aku akan sempat untuk mendapat gelaran itu? adakah Tuhan akan panjangkan umurku ,untuk ku menjadi seorang AYAH...adakah si dia jodohku yang Tuhan berikan padaku? mungkin agak keterlaluan untukku berfikir seawal ini...
tetapi...





0 comments:

Post a Comment