Monday, November 1, 2010

AKU DAN MEREKA...

0 comments
Jam menunjukkan sudah larut malam, selepas saja ku bertelefon dengan si dia~ ucapan selamat malam dan doa ku sertakan agar dia tenang untuk menjawab...

tiba-tiba ku terpanggil untuk menulis sesuatu...tentang mereka, kini mereka ku kenali hampir dua semester....banyak yang dilalui~ pahit getir...suka duka, gembira, tawa, benci, takut, semua perasaan itu sudah ku jalani bersama mereka...

cuma mereka yang ku sayangi itu mulai jauh~ terasa sebak dihatiku, apa aku akan terus kuat menghadapi cabaran ini pada hari-hari mendatang... mereka yang ku anggap adik, abang, kakak...umpama keluargaku..aku sangat sayang mereka, jauh dibenak hatiku, aku sangat bersyukur dipertemukan mereka...sedih dan gembira aku rasakan buat mereka yang akan meninggalkan kami, tamat pengajian itu yang pasti, InsyaAllah~

hari demi hari ku harap ikatan kekeluargaan itu dapat ku simpul mati, namun setiap keluarga tidak lari dari perselisihan faham..apa mungkin aku dapat pastikan bahawa ikatan itu tidak akan putus, sudah ku cuba untuk memegang tali itu, berdarah tanganku...tapi aku tidak peduli..yang penting dimata mereka ikatan itu masih lagi tersambung kemas dan rapi...

apa mereka memahami? apa aku kuat untuk terus memegang pada tali itu? tiba-tiba orang yang ku tidak sangka cuba untuk menawarkan agar tali itu dapat ku perkuatkan, jauh dilibuk hatiku, aku ikhlas, aku mahu kami kembali seperti dulu....tapi bagaimana? Apakah ia mustahil?

0 comments:

Post a Comment